

Vi tog fram en ny webbplats åt företaget med en fräsch, modern look med ett särskilt fokus mot industrikunder. På den nya webbplatsen förmedlas att företaget är experter inom råvara, frakter, införtullning och supply chain – utan att göra det för informationstungt för besökaren. Det har vi uppnått genom att i ett tidigt skede tänka igenom hemsidans struktur och navigation.
På startsidan sammanfattas de grundläggande delarna av företaget och de viktigaste aspekterna lyfts fram tidigt. Vi får en god bild av vad företaget gör, hur man jobbar och vilka produkter och tjänster man tillhandahåller. Beskrivningen av företaget förstärks på Om oss-sidan och tjänsterna förklaras i grundläggande detalj på Tjänste-sidorna. På så sätt blir ingen sida rörig och vi kan behålla den överskådliga känslan vad gäller design. Sidorna leder slutligen till Kontaktsidan där samtliga kontaktuppgifter finns listade.

I designen har vi använt Fruitconnects egna, smaragdgröna färg och kombinerat den med en djupare orange ton och små accenter av cyan. Kombinationen ger webbplatsen ett professionellt uttryck (och matchar således målgruppens förväntningar) och för associationerna till företagets produkter/tjänster. Därtill har fonterna Clarendon och Akzidenz Grotesk använts, en blandning mellan kraftiga seriffer i rubrikerna och en lättläst brödtext.
