Varje detalj på BBH:s nya webbplats är noga avvägd och genomtänkt. Trots den moderna och minimalistiska designen, används varje element på webbplatsen till att berätta en liten del om företagets historia och dess fokus på hållbarhet. Webbplatsens layout är kreativ och aningen våghalsig, då linjer och element inte följer bestämda strukturer – åtminstone inte på ett uppenbart sätt. UX-arbetet resulterade i en unikt designad webbplats, i harmoni med företagets karaktär och dess målgrupp.
Utöver designen lade vi krut på att få till en smidig och lättförståelig navigering. Efter den ihopklippta videon på startsidan, som ger besökaren en känsla över vilka områden BBH verkar inom, får man en kort introduktion till varje del av företaget. Det medför till att besökaren enkelt kan hitta den informationen som söks, vilket område det än handlar om. Förutom att tydligt illustrera vad företaget står för, berättar vi också om företagets tjänster och referensprojekt i en god balans.
Trots webbplatsens uttryckliga färger används i realiteten en ganska smal färgpalett, då den primära, röda färgen är stark och iögonfallande. En ljusare orange nyans har använts som kompletterande färg, vilket fungerar väl både med den röda färgen och brödtextens mörka färg. Som typsnitt har vi använt Tilting Gothic tillsammans med klassiska Poppins, en kombination som gör det behagligt att läsa men som också ger rubriker ett tydligt uttryck.